Skip to content Skip to footer

Linkbuilding je nedílnou součástí kvalitně zacílené optimalizace webového projektu pro vyhledávače. V mnohých případech se můžete setkat s označením SEO. Prioritou každého profesionálně odvedeného linkbuildingu je zisk odpovídajících zpětných odkazů, které dokážou zvýšit vaše postavení e-shopu, internetového magazínu či jiné prezentace ve vyhledávačích. Většinou jde o běh na dlouhou trať, kde svou roli sehrávají nejrůznější aspekty.

Trpělivost se ale vyplácí, protože díky kvalitně odvedé práci na linkbuildingu můžete získávat přímé nové návštěvníky přicházející z vytvořených odkazů po mnoho měsíců, někdy i let. Proto je třeba dbát na tématičnost takových odkazů, chcete přeci návštěvníky, kteří se skutečně o váš produkt nebo službu zajímají a budou mít větší tendenci nakoupit.

Větší množství relevantních odkazů je potom jedním z hodnotících faktorů vyhledávačů, díky nimž můžete získat další dodatečné návštěvníky zdarma.

Jaké jsou cíle linkbuildingu

Linkbuilding je úzce spjat se zvýšením obchodní ceny dané webové stránky. Především jde o tyto následující položky:

  • Vylepšení pozice internetového projektu ve vyhledávání ve všech vyhledávačích. Tento faktor zároveň vede k navýšení počtu čtenářů/zákazníků.
  • Získání kvalitních zpětných odkazů, které přivedou větší počet přímých čtenářů/zákazníků z tematicky podobných stránek.

Jak se linkbuilding provádí

Linkbuilding je procesem, který se může dělat několika způsoby. Nejlepší je vytvořit si plán a pracovat na všech současně, díky čemuž získáte rychlejší odezvu a dříve uvidíte výsledky své práce. V minulosti se doporučovala registrace do katalogů odkazů. Protože chyběla konkurence a důležitá byla zejména kvantita, často takové odkazy stačily. Dnes již vyhledávače rozpoznají takové odkazy a ty v lepším případě nemají žádnou váhu nebo v tom horším mohou vaše stránky penalizovat. Proto registrace do katalogů ano, ale s rozmyslem a jen do těch nejlepších.

Dále je vhodné udělat si průzkum, které stránky o vašem tématu také píší. Dostat odkaz na stránky konkurence se vám sice zřejmě nepovede, ale existuje mnoho webů nezaujatých a tam to již možné je. Někdy za úplatu, jindy jako kvalitní komentář vysvětlující určitou otázku.

Nic nezkazíte účastí v diskuzních fórech, kde budete svou značku propagovat. Tzv. podpisy v diskuzích by však měly být k věci a i váš odkaz by měl určitým způsobem s diskutovaným tématem souviset.V neposlední řadě se nabízí tvorba podpůrných stránek, tzv. minisite a propagačních blogů. Můžete využít blogovací systémy typu WordPress.com, Webnode.cz a dalších a na nich založit podpůrné weby.

Linkbuilding si můžete provádět sami svépomocí, předtím je ale vhodné nastudovat vhodné publikace, abyste naopak svému webu neuškodili.

Ačkoliv hlavní vyhledávače, kterými jsou Seznam a Google používají různé metriky pro řazení webů, množství kvalitních a přirozených odkazů je pro oba shodně jedním z nejdůležitějších kritérií a díky tomu je linkbuilding velmi důležitou součástí celého SEO. Máte-li stránky, na které nikdo neodkazuje, jako by na internetu nebyly, tedy pokud nevyužíváte placené formy propagace (PPC).

Chcete-li mít jistotu kvalitně odvedeného linkbuildingu, zavolejte nám nebo napište co potřebujete a rádi pomůžeme:

tel: 602 955 945, info@mediapartner.cz